Logo of the Physikalisch-Technische Bundesanstalt
Gateway for public

PTB for the public

Have you always been interested in physics? Or have you only recently discovered how much physics has to do with your daily life? If you are curious now, then take a look and see how much we have to offer you here at PTB!

Videoanimation Units in everyday life

Amtsübergabe

Zum 1. Mai hat der bisherige Präsident der PTB, Prof. Dr. Joachim Ullrich, den Staffelstab an Prof. Dr. Cornelia Denz übergeben. Sie ist die erste Präsidentin in der mehr als 135-jährigen Geschichte der PTB. Zuvor hatte Cornelia Denz sieben Jahre lang das Institut für Angewandte Physik der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster geleitet. Die PTB kennt sie als langjähriges Mitglied im Kuratorium bereits gut. Joachim Ullrich tritt nach mehr als zehn Jahren an der Spitze der PTB ein neues Amt als Präsident der Deutschen Physikalischen Gesellschaft (DPG) an.

Welcher UV-C-Raumluftentkeimer wirkt gegen Coronaviren? Unter welchen Bedingungen? Ist der Einsatz der Geräte sicher? Eine Veröffentlichung des DIN, die in Zusammenarbeit mit der PTB erarbeitet wurde, bringt mehr Sicherheit für Hersteller, potenzielle Anwender und Planer. Ein besonderes Augenmerk liegt auf der Sicherheit der Geräte, insbesondere für den Einsatz in Schulen oder Kindergärten.

Opens internal link in current windowMore news

General information about PTB

Entrance of PTB Braunschweig

What is PTB? And what does it do besides "make the time"? Read more in the chapter Opens internal link in current window About Us & Careers!

Visiting PTB

People visiting PTB

Come visit us at PTB with a Opens internal link in current windowgroup of about 5 to 10 people and let us show you the inside of a few laboratories! Or come to the next TOpen Day!

PTB brochures and journals

maßstäbe -  the popular-science magazine of PTB

Are you already familiar with our scientific journal Opens internal link in current windowmaßstäbe? (It is available in German only.) By the way, you can subscribe to it free of charge! Or look and see which Opens internal link in current windowbrochures we have to offer which will acquaint you with the whole PTB, a part of it, or an important PTB topic.